Over ons

Ons team bestaat uit diverse mondzorgspecialisten die voor elke patiënt, binnen haar/zijn budget, een gezond én mooi gebit willen realiseren.
Dit doen we door persoonlijke contact en open communicatie te combineren met de modernste behandeltechnieken.

Vacatures

Mondhygiënist

Ben jij die professionele mondhygiënist die sterk is in het persoonlijke contact met patiënten én op zoek is naar een nieuwe baan? Solliciteer dan nu! Dé Tandarts en Ortho in Baarn is een mooie, moderne, groeiende praktijk waar kwaliteit van behandelingen en onderling werkplezier belangrijk zijn.

Ons team van zorgverleners heeft vanaf 1 december versterking nodig voor 16 uur per week. De werkdagen zijn in overleg. Heb je interesse om te komen werken bij Dé Tandarts & Ortho in Baarn? Stuur  je CV en motivatiebrief waarin je uitlegt waarom we met jou in gesprek moeten gaan naar info@detandartsorthobaarn.nl.

Solliciteer nu

Stage lopen

Ben jij student tandheelkunde, volg je de opleiding tot mondhygiënist of ben je tandartassistente in opleiding? Én ben jij op zoek naar een stageplek? Neem contact met ons op om te onderzoeken of jij jouw stage bij Dé Tandarts & Ortho in Baarn kan lopen.

Stage lopen

Open sollicitatie

Staat jouw vacature er hierboven niet bij? Heb je wel interesse om te komen werken bij Dé Tandarts & Ortho in Baarn? Stuur een open sollicitatie en wie weet nodigen we je uit voor een kennismakingsgesprek.

Open sollicitatie
Over ons

Wie zijn wij?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Consequat nunc parturient massa arcu, blandit. Morbi vulputate nulla in in. Viverra vel bibendum felis sed eu. Gravida felis scelerisque massa vestibulum tellus ac justo. Sollicitudin amet suscipit elit viverra lectus.

Our Story - Dentist Webflow TemplateOur Story - Dentist Webflow Template

Werkwijze

Wij houden van ons vak

We vinden het fijn om tandheelkundige problemen te voorkomen en op te lossen.  Ons team van tandartsen (voor orthodontie) werkt op een prettige manier samen met mondhygiënisten en preventie-assistentes. Samen voorkomen we (het liefst vanaf jongs af aan) liever dan we genezen. Preventie krijgt bij Dé Tandarts & Ortho in Baarn dan ook veel aandacht. Gebitsproblemen zijn echter nooit volledig te voorkomen. Een gedegen diagnose; daar begint het dan ook mee. Daarom zien we je in de regel graag 2 keer per jaar voor een periodieke gebitscontrole. Na een diagnose stellen we in overleg met jou een behandelplan op. In onze tandartsenpraktijk houden wij ons strikt aan de richtlijnen opgesteld voor de tandartsenpraktijken in Nederland in de Wet Geneeskundige Behandeling Overeenkomst (WGBO).

Aanmelden bij binnenkomst in de praktijk

Wanneer je arriveert bij het Gezondheidscentrum Oosterstraat kun je de trap of lift nemen naar de eerste verdieping waar Dé Tandarts & Ortho in Baarn is gevestigd. Je kunt je vervolgens aanmelden op de aanmeldzuil. Je hoeft dus niet te melden bij de receptie dat je een afspraak hebt. Heb je geen afspraak of heb je een vraag bij binnenkomst in de praktijk? Ga dan gerust naar de receptie.

Afspraken verzetten

Wanneer je jouw afspraak met De Tandarts &Ortho in Baarn niet na kunt komen, vragen we je dit 24 uur van tevoren aan ons te laten weten. Wanneer we korter van tevoren (of helemaal niet) van je te weten komen dat de afspraak niet door kan gaan, gaat er kostbare tijd in onze behandelagenda verloren. Tijd die we in zo'n geval willen gebruiken om iemand anders van gewenste of noodzakelijke mondzorg te voorzien. Om die reden kunnen er in zo'n geval kosten in rekening gebracht worden (code C90). Deze lopen afhankelijk van hoe vaak dit 'recent' gebeurt is op tot maximaal de kosten van de geplande verrichtingen.

Ik verzet tijdig mijn afspraak

Ontevreden over onze werkwijze?

Als je ontevreden bent over de werkwijze van Dé Tandarts of Ortho in Baarn of een van onze teamleden, dan horen we dit graag van je. We zoeken dan samen met je naar een passende oplossing. Komen we er in het uiterste geval samen niet uit, dan kun je besluiten om de situatie per brief aan de (KNMT) voor te leggen en/of een formele klacht indienen. Hiervoor kun je gebruikmaken van de KNMT klachtenregeling.

Facturatie

Infomedics

Als zorgaanbieder geven wij je graag alle aandacht. Daarom hebben wij de verwerking van onze facturen overgedragen aan Infomedics. De factuur van de behandeling ontvang je dan ook van Infomedics. Als het mogelijk is, dan controleert Infomedics voor je of jouw zorgverzekeraar (een deel van) je rekening vergoedt. Je ziet een vergoeding altijd terug op je rekening en betaalt alleen het bedrag dat overblijft. Ontvang je geen vergoeding, maar denk je dat je wel recht hebt op vergoeding van jouw zorgverzekeraar? Of heb je vragen over de hoogte van jouw vergoeding? Neem dan contact op met jouw zorgverzekeraar.

Digitale factuur

Wil je jouw rekening digitaal ontvangen, geef dan je e-mailadres en mobiele telefoonnummer door aan de praktijk. Je ontvangt van Infomedics informatie om een account aan te maken. Na het uitvoeren van de extra controle (sms-verificatie) kun je jouw rekening downloaden en direct betalen. Wil je jouw rekening per post blijven ontvangen, zorg er dan voor dat je adres bij ons bekend is. Je ontvangt de papieren rekening op het adres dat bij ons bekend is. Je kunt de rekening van Infomedics herkennen aan de roze envelop.

Betalen van je factuur (in termijnen)

Je vindt de betaalgegevens op jouw rekening. Je kunt de rekening direct betalen via i-Deal. Scan hiervoor de QR-code op jouw papieren rekening of klik op de betaalknop op de digitale rekening. Vergeet niet de factuur op tijd te betalen. De betalingstermijn die Infomedics hanteert is 30 dagen. Heb je wat meer tijd nodig? Op infomedics.nl kun je gemakkelijk veel zaken rondom jouw rekening zelf regelen. Je kunt bijvoorbeeld kosteloos uitstel van betaling aanvragen. Als je jouw rekening niet in één keer kunt betalen, kun je een betalingsregeling aanvragen. Dit kan bij rekeningen vanaf € 20,-. Je kunt in maximaal 6 delen betalen. Je regelt dit het snelste door op de website van Infomedics jouw betalingskenmerk in te vullen en op "check" te klikken.

Heb je vragen over jouw factuur?

Op infomedics.nl/faq worden de meest gestelde vragen over facturen beantwoord. Uiteraard kun je ook contact met Infomedics opnemen via de servicedesk. Kijk op infomedics.nl/contact of bel 036 – 20 31 900.

FAQs

Veel gestelde vragen

Staat jouw vraag er niet tussen? Neem contact met ons op via telefoonnummer 035 - 541 52 53 of mail naar info@detandartsorthobaarn.nl.

Nemen jullie nog nieuwe patiënten aan?

Jazeker, je bent van harte welkom. Je kunt je via deze website inschrijven. Meestal kun je binnen 1 werkweek terecht voor een eerste afspraak. Op de homepage staat een knop naar het inschrijfformulier.

Is tandarts Veldhuis gestopt?

Nee, Veldhuis Praktijk voor Tandheelkunde & Orthodontie is samengevoegd met Tandartspraktijk Havenga. De nieuwe naam van de praktijken samen is Dé Tandarts en Ortho in Baarn. Zowel tandarts voor orthodontie Bert Veldhuis als tandarts Peter Havenga zijn werkzaam in onze tandartspraktijk.

Is tandarts Havenga gestopt?

Nee, Tandartspraktijk Havenga is samengevoegd met Veldhuis Praktijk voor Tandheelkunde & Orthodontie. De nieuwe naam van de praktijken samen is Dé Tandarts en Ortho in Baarn. Zowel tandarts Peter Havenga als tandarts voor orthodontie Bert Veldhuis zijn werkzaam in onze tandartspraktijk.

Kan ik makkelijk en gratis parkeren?

Ja, je kunt bij het gezondheidscentrum (waarin de praktijk gevestigd is) gratis parkeren. Er zijn +- 20 plekken voor auto's en er is vrijwel altijd een plekje vrij. Uiteraard zijn er ook voldoende plekken om je fiets te stallen.

Is de praktijk rolstoelvriendelijk?

Ja, de praktijk is gelijkvloers en te bereiken via een lift.

Kan ik ook 's avonds naar de tandarts?

Ja, je kunt bij Dé Tandarts & Ortho in Baarn op dinsdag tot 20:00 en op woensdag tot 19:00 geholpen worden.

Hoe kort van tevoren kan ik mijn afspraak verzetten?

Je kunt jouw geplande afspraak tot 24 uur van tevoren kostenloos verzetten. Neem dus tijdig contact met ons op als je graag op een ander moment dan gepland behandeld wilt worden.

Kan ik een vaste tandarts krijgen?

Bij Dé Tandarts en Ortho in Baarn streven we ernaar dat je een vaste tandarts hebt. In de praktijk betekent dit dat je alleen door een andere tandarts behandeld wordt als dit vanwege een specifieke behandeling niet anders kan of als je (een keer) op een dag behandeld wordt waarop  jouw vaste tandarts er niet is (vanwege vakantie, ziekte, cursus etc). Een en ander gaat uiteraard in overleg.

Word ik alleen door de tandarts geholpen?

Dit ligt aan de gezondheid van je gebit. Wanneer je een zeer gaaf gebit hebt waarbij geen professionele gebitsreiniging nodig is en ook geen curatie, dan word je waarschijnlijk alleen door de tandarts geholpen. De meeste mensen hebben wel periodiek gebitsreiniging en preventieve mondzorg nodig. Vaak worden zij dan ook behandeld door een preventie-assistente of mondhygiënist.

Waar vind ik informatie over tandartstarieven?

De tandartstarieven worden jaarlijks vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). Hieronder vindt u een overzicht van de tarieven van de meest voorkomende tandheelkundige behandelingen. De tarievenlijst geldt vanaf 1 januari 2023. 

NZa tarieven tandheelkundige zorg 2023

Bovenstaande informatie is ontleend aan de officiële tariefbeschikking van de Nederlandse Zorgautoriteit; deze is altijd leidend. De Tandarts & Ortho in Baarn is niet aansprakelijk voor fouten in de gegevens of voor schade die het gevolg is van, of samenhangt met het gebruik van de gegevens. 

Wat kost een implantaat?

De implantoloog van Dé Tandarts & Ortho in Baarn kan je tijdens een initieel onderzoek implantologie informeren over de te verwachten kosten voor een implantaat (kunstwortel) met daarop een CEREC kroon. De kosten voor implantologie zijn onder andere afhankelijk van jouw gebitssituatie en de keuze voor materialen en technieken. Bekijk voor meer informatie over de kosten van een implantaat de websites van Mondzorgkosten.nl en allesoverhetgebit.nl.

Wordt de tandarts vergoed door mijn zorgverzekering?

De basisverzekering vergoedt alle tandheelkundige controles en heel veel verrichtingen bij kinderen van 0 tot 18 jaar. Alleen kronen, bruggen en ortho worden niet vergoed. Veel voorkomende verrichtingen zoals preventieve mondzorg, maken en/of beoordelen foto’s, verdoving en vullingen worden dus voor kinderen volledig vergoed door de zorgverzekeraar.

Of je tandartskosten volledig vergoed wordt als je 18 jaar of ouder bent, is afhankelijk van of je een aanvullende tandartsverzekering hebt afgesloten  en welk pakket je gekozen hebt bij welke zorgverzekeraar. Vaak kunnen we bij Dé Tandarts & Ortho in Baarn inzien wat in jouw geval van toepassing is. Vraag hierna tijdens je bezoek aan onze praktijk.

Kan ik de tandartsrekening in termijnen betalen?

De rekeningen van Dé Tandarts & Ortho in Baarn worden verstuurd via Infomedics. Bij Infomedics kun je een betalingsregeling aanvragen om je tandartsrekening te betalen. Met een betalingsregeling betaal je de rekening in maximaal 6 delen. Makkelijk als het bedrag te hoog is om in 1 keer te betalen, maar je wel elke maand een kleiner bedrag kunt missen. De regeling van Infomedics geldt voor rekeningen vanaf 20 euro. Je betaalt met automatische incasso als je de regeling zelf online aanvraagt. Voor elke rekening vraag je een aparte regeling aan.

Hoe gaat een beugelbehandeling?

Tijdens een eerste afspraak bespreken we je wensen en doen we een kort mondonderzoek. Hierna volgt een uitgrebeider onderzoek waarin o.a. foto's en röntgenfoto's gemaakt worden en een 3D-scan van je gebit gemaakt wordt. Vervolgens maken en bespreken we het behandelplan. Als je akkoord gaat wordt je beugel geproduceerd en wanneer deze gereed is geplaatst in je mond. Dan volgen (meestal maandelijks) controles. Wanneer het beoogde resultaat bereikt is, wordt de beugel verwijderd en wordt er een retentiebeugel geplaatst om het bereikte resultaat te behouden.

Hoe lang moet ik een beugel dragen?

Hoe lang je een beugel draagt is afhankelijk van het type beugel en de gewenste aanpassing van de stand van je tanden en kiezen. Tijdens de start van de beugelbehandeling (voordat je beugel op maat gemaakt wordt) zal de tandarts voor orthodontie je informeren over hoe lang jij jouw beugel waarschijnlijk zult gaan dragen.

Wordt een beugel vergoed door de zorgverzekeraar?

Dit is afhankelijk van je leeftijd en je aanvullende zorgverzekering. Vraag om meer informatie bij jouw tandarts voor orthodontie van Dé Tandarts & Ortho in Baarn. Wanneer je jouw behandelplan hebt ontvangen, kun je bovendien bij jouw zorgverzekering informeren naar de mate van vergoeding.

Wie is er tandarts voor orthodontie bij Dé Tandarts & Ortho in Baarn?

Bert Veldhuis en Sander van der Linden zijn tandarts voor orthodontie. Geke Norel is tandarts voor orthodontie in opleiding. Alle 3 zijn zij al jaren algemeen tandarts. De tandartsen voor orthodontie worden geassisteerd door meerdere orthodontie-assistentes.

Vanaf welke leeftijd kun je een beugel dragen?

In de meeste gevallen wordt een beugel aangemeten als een kind uitgewisseld is van het melkgebit naar het volwassen gebit. De leeftijd waarop dit voltooid is, wisselt per kind. Vaak is dat tussen de 10 en 12 jaar. In sommige gevallen wordt er eerder gestart met een beugel. Bijvoorbeeld wanneer er sprake is van een scheefgroei van de kaken of een heel grote overbeet.

Is een beugel altijd mogelijk?

Nee, een beugel is niet altijd mogelijk. Of anders gezegd er zijn situaties waarin een beugelbehandeling niet wordt gestart. Dit is bijvoorbeeld het geval wanneer de kwaliteit van het gebit of het tandvlees of het kaakbot onvoldoende is om een succesvol resultaat te verwachten van een beugelbehandeling. Daarnaast is een beugel geen passende oplossing om een afwijkende stand van de kaken te corrigeren bij volwassenen. Bij kinderen waarbij de kaken nog in de groei zijn, kan een beugel wel een oplossing zijn om een afwijkende stand van de kaken te corrigeren..

Met welk merk clear aligners werken jullie?

Dé Tandarts & Ortho in Baarn werkt met clear aligners van Spark.

Team

Wij helpen je graag!